• Combined Effects of Track Gradient Related Parameters on Energy Consumption and Capacity 

      Mustad, Bendik Fürst (Master thesis, 2018)
      The predicted growth in passenger and freight traffic toward 2050 is considerable. To meet this growth, it is important to utilize new and existing railway infrastructure in a sustainable way. Track gradient could potentially ...
    • Effekten av stigningsgrad på jernbanekapasitet - En parameterstudie 

      Eggum, Dina Sofie Hanninen (Master thesis, 2017)
      Stigningsgraden på en jernbanestrekning påvirker akselerasjons- og bremseegenskapene til et tog. Denne oppgaven studerer en økt stigningsgrad i form av avvik fra normalkravene på 12,5 gitt i Bane NORs «Tekniske Regelverk» ...
    • Kryss i plan for påkobling fra hensettingsanlegg til dobbeltspor 

      Bøe, Karina Rangnes (Master thesis, 2018)
      Som en del av InterCity-prosjektet vil jernbanenettet på Østlandet gjennomgå store endringer i årene framover for å håndtere den forventede befolkningsveksten. Med full utbygging av InterCity forventes det 17,8 millioner ...
    • Scheduled waiting time from crossing on single track railway lines 

      Handstanger, Anne Christine Torp (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2009:116, Doctoral thesis, 2009)
      For the long term planning of railway infrastructure several analyses are necesarry. One of them is the prognosticated demand for future railway transportation. This information serves as input parameter for the capacity ...